Cannes: Bronse til norsk AD

Jens-Petter Wærnes, AD i Scholz & Friends, Berlin, fikk en bronseløve for en utendørsjobb kreert da han jobbet i sitt forrige byrå, Jung von Matt.



Kampanjen «No aquarium is big enough» laget for dyrevernorganisasjonen NOAH – People for animal rights, retter vår oppmerksomhet mot unaturlige og brutale levekår for havdyr i fangenskap. Kampanjen følger opp fjorårets satsing «No Cage Is Big Enough» og bruker de samme virkemidlene: Plakater som er for store for rammene og derfor må brettes og krølles for få plass i mediet. Ifølge Noah førte fjorårets kampanje til en markant økning i både antall pengebidrag og nye medlemmer

Samme jobb fikk bronse i New York Festivals tidligere denne måneden.
– Kjempegøy! Dette er jo omtrent delt seier for reklamenorge, sier Wærnes i en kommentar til KF Nyheter.

Kunde: NOAH – People for animal rights.
Byrå: Jung von Matt 9, Hamburg
Art director/tekst: Jens Petter Wærnes/Erik Dagnell

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.