Cannes: Promo-GP til New Zealand

TBWA\WHYBIN Auckland vant Grand Prix i promokategorien i Cannes Lions med jobben «Bonded By Blood». Ingen andre arbeider ble premiert.

Jobben var laget for Adidas og New Zealand Rugby Union. Plakater distribuert som del av kampanjen inneholdt faktisk DNA av rugbylaget «All Blacks». Spillerne tok del i en blodgiver- og fotosesjon, som også ble fanget via et videokamera som sendte live online.
– Promokategorien er i ferd med å bli viktigere fordi den gir alternative måter å nå forbrukeren. Hele juryen elsket «Bonded By Blood» fordi den ga en følelsesmessig kontakt med forbrukeren. Det er en jobb som virkelig leverer! sa juryformann Geraldo Rocha Azevendo (Neogama/BBH Brazil).

Grand Prix var den eneste prisen som ble delt ut i kategorien, og grunnen som ble oppgitt var at det var for få innsendte jobber til å kvalifisere til å dele ut gull, sølv og bronse. Promo-kategorien ble innført i fjor.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.