McCann til værs

SAS Norge har valgt McCann som nytt reklamebyrå. Byrået har skilt seg positivt ut fra konkurrentene, ifølge flyselskapet.



– Dette er en viktig beslutning for oss, og vi ønsker en langsiktig og tett relasjon med vårt nye byrå. McCann viser stor forståelse for varemerket vårt, og for de utfordringene bransjen vår står foran, sier markedssjef Nina Bråthen.

SAS Norge hadde tre byråer med i finalerunden, og valgte McCann etter å ha evaluert de forskjellige byråene på flere kriterier.
– McCann har vist oss et annerledes markedsperspektiv på SAS. I tillegg har de vist en strategi og kreative løsninger som skiller seg ut fra konkurrentene i markedet, sier Bråthen.

Hele Norges flyselskap – SAS var i utgangspunktet hele Norges flyselskap; profesjonelt til fingerspissene, innbydende og solid. De siste årene har utfordringene vært mange, men vi tror at folk innerst inne aller helst vil heie på og reise med SAS. Folk ønsker seg et godt flytilbud, og SAS er det selskapet som kan tilby dette sier Terje Banken, administrerende direktør i McCann.

Hos McCann er det tekstforfatter Janne Brenda Lysø, art director Stian Johansen og AD-assistent Nettan Persson, sammen med Atle Skageng (rådgiver) og Haldor Hårvik (planner) som i første rekke skal jobbe med SAS.

SAS Norge hadde tidligere Dinamo som byrå.