Tradisjonsrik vinner i Sølvfisken

Sølvfisken for oktober 2007 gikk til Kvikk Lunsj og reklamebyrået SMFB med reklame- og jubileumsfilmen «Hyllest».

«Hyllest» er Freias film i anledning 70-årsjubilanten Kvikk Lunsj, og samtidig en fortjent homage til alle turentusiaster og foreninger som har gjort det mulig å trygt ferdes i skog og mark i alle år. Juryen i TV 2s månedlige reklamefilmkonkurranse mente følgende om vinneren:

«All ære til SMFB og Motion Blur for både idé og utførelse. Først og fremst er dette godt tenkt. Filmen følger de som gjør det mulig å gå ut på tur i norsk natur – gjennom hele året. I tillegg synes vi musikkvalget er vellykket. Her kunne man gått i fellen og brukt noe «typisk norsk». Kvikk Lunsj er en merkevare nordmenn har et nært og kjært forhold til. Her kjenner vi oss igjen, filmen gir oss gode assosiasjoner og den har et tempo og en dramaturgi».

Filmen er spilt inn over store deler av landet gjennom flere årstider.

Team på jobben: AD: Carl-Erik Conforto, tekst: Stig Bjølbakk, tekstassistent: Mari Lund, prosjektleder/byråprodusent:Camilla von Borcke, konsulent: Christian Steen.

Produksjon: Motion Blur, regi: Thomas Hilland, produsent: Richard Patterson.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.