Comeback for ICA-Stig

ICA stanset alle reklamefilmer på svensk TV i en uke, etter kjøttdeig-skandalen. Nå er butikkjeden tilbake med en ny film, som kommenterer episoden. Se filmen her.

Ifølge det svenske fagnettstedet Resumé har det selvpålagte reklameoppholdet kostet ICA omtrent 1 million kroner i allerede booket reklametid. Beslutningen ble tatt av markedssjef Magnus Wikner, en konsekvens av at SVT nylig avslørte fusk med datostemplingen av kjøttdeig i flere ICA-butikker.

Etter en drøy uke er butikkjeden i dag tilbake i eteren,
nå med en splitter ny film. Den ble spilt inn i slutten av forrige uke og ble ferdiggjort i helgen. Foruten å annonsere på TV4 og Kanal 5, der ICA-reklamen har gått tidligere, har butikkjeden i tillegg kjøpt tid hos Viasat-kanalene (blant annet TV 3, Viasat 4, ZTV, TV 1000, TV6 og TV 8). Filmen skal gå frem til torsdag.

Deretter går ICA tilbake til sine ordinære julekampanjer, ifølge Resumé.

Byrå: King
Produksjon: Social Club

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.