Flytoget vant radiogullet

Sølvmikken for november – årets siste – er delt ut. Denne gangen var det DDBs svært enkle og effektive radiospotter for Flytoget som toppet konkurransen. På andre- og tredjeplass kom henholdsvis YX og Djuice.

Vinnerideen ble klekket ut av Preben Moan og Joachim Bjørndahl fra DDB, mens Sigmund Falch fra Verdens Sterkeste Mann hadde regien.

Juryen hadde dette å  si om jobben:

– Flytoget går seks ganger i timen, men kan vinne Sølvmikken bare en gang i måneden. Og i november ble det full klaff. DDB Oslo har laget noen enkle, tydelige, korte og uhøytidelige spotter basert på det flotte ordet «Pjong». Dette er et ord som sier mer enn 1000 bilder. Juryen applauderer.

På annen plass kom Try med sitt nye konsept for YX.  Juryen hadde dette å bemerke, ordspill og alt:

– Try og YX markerer Det Internasjonale Ordspillåret 2007 med noen spotter for Kaffeavtalen. Men dette er ikke bare morsomme ordspill. Det er også godt produsert. Produkt, pris, pay-off og slikt som ofte må være med i radioreklame, er på herlig vis flettet inn i dramatiseringen. Try kaffetrakter nok etter flere kopplasseringer med dette konseptet framover.

På tredje kom Djuice og Kitchen. Juryens dom:

– Kitchen og djuice har på en måte laget radioversjonen av sin bejublede printkampanje fra et par år tilbake. Spotten er skrevet innenfor det anerkjente og velbrukte grepet; nevn-kundens-produkter-ved-å-putte-de-inn-i-en-monolog/dialog-slik-at-de-utgjør-fullstendige-setninger. Dette låter likevel som musikk i juryens ører.

Hør alle spottene her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.