Mot VG-rekord på YouTube

Det er ikke «stille i fjøset» på YouTube for tiden. VGs nye reklamefilm nærmer seg YouTube-toppen i VG-sammenheng.

Det er ikke «stille i fjøset» på YouTube for tiden. VGs nye reklamefilm nærmer seg YouTube-toppen i VG-sammenheng.

VGs nyeste reklamefilm «Etter kampen» ser ut til å ha blitt en liten «snakkis» på You Tube. Filmen med fotballsupporteren som går bananas under fremføringen av kampsangen «stille i fjøset» er lastet ned 39.644 ganger så langt fra tre-fire forskjellige steder.

Dermed nærmer «Etter kampen» seg en annen VG-film. Filmen «Sloss» med nordlendingen hadde sist Kampanje sjekket 46.282 nedlastninger.

– Vi regner med at det kommer til å øke fremover, sier markedsdirektør Per Håkon Fasting.

VGs nyeste profilfilm viser supportere fra to ulike lag på vei hjem etter en fotballkamp, hvor de står og synger kampsanger mot hverandre fra hver sin side av T-banelinjen. Enden på visa er overraskende, både for supporterne på begge lag, og for seere.

– At nedlastingene av reklamefilmen forsetter å øke, viser først og fremst at filmen har slått bra an og har blitt en snakkis, sier Fasting.

Men med 40.000 nedlastninger er VG-filmene langt fra å være blant den mest sette norske reklamefilmene på YouTube. Det er filmen «Mayday» til Berlitz som er blitt lastet ned over 1,1 million ganger.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.