Regnskogfondet vant gratiskampanje

INMA arrangerer for første gang reklamekonkurransen Klikk!, der mottaker en veldedig organisasjon. Regnskogfondet fikk tildelt internettbransjens gratiskampanje.



Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA) lanserer nå Klikk!, en konkurranse som har mange likhetstrekk med Kreativt Forums RfA (Reklame for Alvor). Klikk! skal være en årlig gratiskampanje for «en frivillig organisasjon som har behov for synliggjøring av sine aktiviteter, tjenester eller virksomhet på nettet.»

– Vi er glade for å ha Regnskogfondet som vinner av konkurransen, og gratulerer med seieren. Regnskogfondet vant blant annet fordi de hadde en klar og tydelig kommunikasjonsoppgave som kommer til å være spennende for de kreative teamene å jobbe med. Regnskogfondet representerer en viktig sak for vår fremtid, og er en organisasjon som har lagt ned et stort arbeid med begrensede ressurser. Det er derfor svært hyggelig at nettopp dette ble kandidaten som i år trakk det lengste strået, heter det i en melding fra INMA.

Skal synliggjøre nettet
INMA legger ikke skjul på konkurransens formål ikke utelukkende er å skape en bedre verden.
– Hensikten med Klikk! er å bevise at nettet har blitt en fullverdig kommunikasjonskanal hvor man kan løse gode kreative kampanjer. Vinneren får en 20 dagers kampanje i digitale medier, heter det i meldingen.

33 organisasjoner meldte seg som interesserte, og ifølge INMA er 17 team påmeldt i konkurransen. De kommer fra byråer som blant andre Try, Apt, Dinamo, Konsulatet, Plastikk Media og MediaFront. Teamene skal sette seg ned i midten av januar for å arbeide frem kampanjen for Regnskogfondet.

Kampanjen i forbindelse med KLIKK! går online fra 4. februar til 24. februar.