Treffer til tross for tvil

VGs reklamefilm «Etter kampen» er godt likt av seerne, til tross for stor tvil om hva den egentlig handler om.

I den siste reklamefilmen fra VG og Dinamo dukker vi ned i T-baneundergrunnen, hvor vi møter fotballsupportere fra Vålerenga og Lillestrøm, og opplever deres spesielle form for brautende melodiøs kommunikasjon.

På perrongen står det også en vålerengatilhenger i sivil, som blir revet med av hoiingen og snart står der og skråler som den verste av dem alle.

Filmen er en klar vinner på DN og Medicaoms rekamebarometer for november, ifølge Dagens Næringsliv. Filmen oppnår hele 73 prosent oppmerksomhet etter kun tre ukers visning.

Reklamen gjør det også bra på YouTube med over 50.000 nedlastninger.

Hemmelig
Reklamefilmen er ikke bare populær, men også heftig diskutert på forskjellige fora rundt på nettet. Ivar Vereide, faglig leder i Dinamo, sier det har vært et ønske at reklamen blir omdiskutert.
– Det finnes flere diskusjoner om hva reklamefilmen egentlig forsøker å formidle. At den blir diskutert på denne måten er helt bevisst fra Dinamos side. Vi ønsker å skape en postitiv diskusjon om reklamens budskap, forklarer Veriede overfor DN.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.