Tromsø 2018 valgte Try

Tromsø 2018 har gitt reklamebyrået Try jobben med å lage reklamefilmen som skal overbevise IOC. Filmen har et budsjett på fem millioner kroner.



– Vi har vært gjennom en anbudsprosess med fem av Norges fremste reklamebyråer. Vi valgte til slutt Try basert på deres dokumenterte resultater gjennom mange år, og at de raskt har forstått Tromsøs konsept og muligheter, sier strategi- og kommunikasjonssjef Roger Ingebrigtsen i Tromsø 2018.

Filmen skal etter planen være ferdig i løpet av første halvdel av 2008. Den blir et av de viktigste verktøyene i kampen om å få bli vertsby for vinter-OL i 2018, skriver Tromsø 2018 på sine nettsider.

– Vi har et arbeidsbudsjett på fem millioner kroner. Filmen er foreløpig ikke ferdig finansiert. Men vi tar sikte på at dette er på plass innen kort tid slik at filmopptak kan starte allerede 16. februar, sier Ingebrigtsen.

Han røper følgende om hva filmen kommer til å handle om:
– Vår største utfordring er å vise verden magien og det storslåtte i Nord-Norge samtidig som vi får fram at vi har behagelige vintertemperaturer, god infrastruktur og en liten storby så langt nord i verden.

I 2011 skal IOC bestemme seg for om det blir Tromsø eller en annen by som får arrangere vinter-OL i 2018.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.