Sjarmoffensiv fra angrende synder
I en annonse i Dagens Næringsliv forsøker Mercedes-Benz og Futatsu å blidgjøre alle som har hisset seg opp over det forrige, famøse annonsefremstøtet.
«Alle andre tyske biler suger» og «ikke kjøp noe dritt fra München eller Ingolstadt» var det skjulte budskapet i en annonse for Mercedes-Benz, noe som ifølge både byrået Futatsu og kunden Bertel O.Steen var en ren tabbe.
Begge la seg langflate tidligere denne uken, og i dag på side 5 i Dagens Næringsliv kom unnskyldingen også i form av en ny annonse.
– Vi ønsker med denne annonsen å vise glimt i øyet, samtidig som den markerer at saken er ute av verden for vår del, sier Hanne Werner Nilsson i Bertel O. Steen, til DN.
Ikke så hemmelig budskap Også denne aktuelle annonsen har et hemmelig, men enkelt kodet budskap: «Ti Ivår ekonkurrenter i Munch en ogIn golstadt; de rela ghergo deb iler. Franåa vvilan nons enevår evær elikefe ilfrieso mbile nevåre. De tlov erv i. Ta kkfo roverb ærenh etogfors tåelse!»
For dem som måtte trenge oversettelse: «Til våre konkurrenter i Munchen og Ingolstadt; dere lager gode biler. Fra nå av vil annonsene våre være like feilfrie som bilene våre. Det lover vi. Takk for overbærenhet og forståelse!»