Sjarmoffensiv fra angrende synder

I en annonse i Dagens Næringsliv forsøker Mercedes-Benz og Futatsu å blidgjøre alle som har hisset seg opp over det forrige, famøse annonsefremstøtet.

8804 a85b4 original

«Alle andre tyske biler suger» og «ikke kjøp noe dritt fra München eller Ingolstadt» var det skjulte budskapet i en annonse for Mercedes-Benz, noe som ifølge både byrået Futatsu og kunden Bertel O.Steen var en ren tabbe.

Begge la seg langflate tidligere denne uken, og i dag på side 5 i Dagens Næringsliv kom unnskyldingen også i form av en ny annonse.
– Vi ønsker med denne annonsen å vise glimt i øyet, samtidig som den markerer at saken er ute av verden for vår del, sier Hanne Werner Nilsson i Bertel O. Steen, til DN.

Ikke så hemmelig budskap Også denne aktuelle annonsen har et hemmelig, men enkelt kodet budskap: «Ti Ivår ekonkurrenter i Munch en ogIn golstadt; de rela ghergo deb iler. Franåa vvilan nons enevår evær elikefe ilfrieso mbile nevåre. De tlov erv i. Ta kkfo roverb ærenh etogfors tåelse!»

For dem som måtte trenge oversettelse: «Til våre konkurrenter i Munchen og Ingolstadt; dere lager gode biler. Fra nå av vil annonsene våre være like feilfrie som bilene våre. Det lover vi. Takk for overbærenhet og forståelse!»

a1a48320-810d-416e-8a4f-a9921bc4d932.pdf