Try til topps

Try reklamebyrå vant Dagbladets annonsekonkurranse Pustehullet med en annonse for Narvesen.



Årets utgave «Pustehullet», Dagbladets årlige kreative annonsekonkurranse, ble avlyst på grunn av drapet på Dagbladets journalist Carsten Thomassen. I stedet valgte avisen å offentliggjøre vinnerne i Magasinet på lørdag.

På forhånd var det Try som lå best an, med tre nominerte annonser. Byrået vant til slutt prisen med sin annonse for Narvesen. Juryen falt for det de mente var et genialt enkel grep.

– Ved å bruke produktene som et overraskende, visuelt blikkfang klarer annonsen og skape oppmerksomhet og samtidig formidle alt som skal formidles. Genialt enkelt!, sier juryen i sin begrunnelse.

Se alle de nominerte annonsene her.

Team på jobben:

AD: Thorbjørn Ruud
Tekst: Petter Bryde
Prosjektleder: Cecilie Thue
Macer: Jørgen Ødegården