Her er den nye Grey-sjefen

I to måneder har reklamebyrået Grey vært uten daglig leder i Oslo. Nå er ny sjef på plass.



Etter at Jan Christian Fosseidbråten sluttet for to måneder siden, har Grey stått uten sjef. Men nå er det klart at Øivind Breen (47) begynner som administrerende direktør, etter at Fosseidbråten sluttet i november i fjor. Det har dermed tatt åtte måneder for reklamebyrået å få ny leder på plass.
– Rekruttering tar lenger tid her, enn andre sted som London, Amsterdam eller København, sa nordisk direktør Carl Erik Kjærsgaard til Kampanje for en tid tilbake.

Breen har jobbet 21 år i reklamebransjen og hovedsakelig i BBDO. Her har han jobbet som tekstforfatter, kreativ direktør og administrerende direktør. Han sluttet i det nå nedlagte reklamebyrået i 2006 for å starte konsulentselskapet byENERGY.
– Jeg vurderer Grey som et av de desidert mest interessante byråene i Norge og gleder meg til å bruke mine erfaringer fra byråbransjen og ikke minst fra årene utenfor bransjen, til å være med og bygge Grey Oslo enda sterkere. I tillegg er Grey et av de beste nettverkene i Skandinavia og et av de ledende nettverkene internasjonalt, så vi har mye å bygge videre på, sier Breen i en pressemelding.

Breen startet sin byråkarriere høsten 1987 i Jenssen&Borkenhagen – som senere bleJ&B/BBDO, og Carl Erik Kjærsgaard forventer at Breen skal løfte Grey ytterligere som reklamebyrå.
– Teamet bak Grey i Oslo har gjort en veldig god jobb, og med Øivind Breen som leder kommer de i posisjon til å skape enda bedre, mer kreativ og effektiv kommunikasjon i framtiden, sier Carl Erik Kjærsgaard, nordisk sjef for Grey Group.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.