Miljøguide for produsenter

Den Britiske fagorganisasjonen Advertising Producers Association (APA) har laget en guidebok med miljøråd til produksjonsselskaper.



Ifølge adminstrende direktør i APA, Steve Davies, har målet vært å lage en praktisk sjekkliste av råd og tips som reduserer det miljømessige fotavtrykket ved å produsere reklame.
– Vi har rådført oss med en rekke miljøeksperter, men de hadde en tendens til å tenke motvekt – lag reklamen deres og produser all den CO2 dere har lyst, bare husk å plante et par trær i Skottland i etterkant. De imponerte oss ikke spesielt – de ga råd som ikke ville gavne miljøet stort, men var ment som spill for galleriet.

I stedet gikk APA til konsulenten WIll Moore fra MooreSustainable. Moore har hatt overoppsynet med store og forsøksvis miljøvennlige events som MTV Awards og Live Earth, samt flere større turneer, med stor suksess.

Nedlastbar Guideboken er nå tilgjengelig for nedlastning på pdf, og du kan laste den ned her. Den inneholder praktiske råd om hvordan produksjonsselskaper kan redusere sin andel av CO2-utslippene og å jobbe mer på premissene av et bærekraftig miljø. Guiden er skreddersydd for britiske forhold, men har en rekke nyttige råd som også gjelder vårt hjemlige produksjonsmiljø.

Klikk på pdf-tegnet i player-vinduet for å laste ned guiden.

ee30db14-3c0c-4b03-a6e4-8a9daffefd82.pdf