Utprisen til 2008scandinavia
Kommunikasjonskollektivet 2008scandinavia vant Utprisen for januar med en jobb for Lego. Kåringen for desember ble vunnet av Spilberg med en monter-innstallasjon for Hifi-klubben.
– En ting er å utnytte mediet, men her har de små, flittige Lego-mennene bygget sitt eget medium. Man kan se at de har jobbet godt med de aller minste detaljer. Fint tenkt og veldig godt utført! Dette er også noe man kan bygge videre på, heter det uttalelsen til juryen, som innrømmer å ha latt seg sjarmere.
Byrå: Kommunikasjonskollektivet 2008scandinavia
Kunde: Lego
Kreatører: 2008scandinavia, Ole Martin Buene, Kim Åslund, Tom Arne Bakkemoen, Lars Ove Løe.
Nissete høyttalere I desember var det Spilberg som tok kaka med et reklamemonter for Hifi-klubben.
– Hifi-klubben meldte seg på i kampen om gavekjøperne med en relevant og pent utført jobb. Den setter produktet i fokus på sjarmerende vis. Lite bråkete også, både avsender og reklamebildet før jul tatt i betraktning, uttaler juryen.
Byrå: Spilberg
Kunde: Hi-Fi klubben
Kreatører: Frode Karlberg og Jørgen Marthinsen
Utprisen er en konkurranse der alle former for utendørsreklame vurderes og premieres. De beste løsningene gjennom året blir til slutt med i kampen om Utendørsprisen som avsløres i sammenheng med Gullblyanten.
Sjekk også Utprisen.no.