Ny logo fra Posten

Posten har i dag hatt storstilt lansering av sin nye logo og merkevare Bring. Grow står bak design av begge deler.

6505 f1545 original
6506 b8228 original
6507 b5889 original

Store merkevarer som Box Delivery, Sandberg, Frigoscandia, CityMail, Nor-Cargo og talk2me har i dag blitt samlet i èn merkevare; Bring. Utviklingen av den nye profilen har ikke vært lett og Partner og strateg i Grow, Andreas Rosenlew, mener utfordringene ved denne relanseringen er på internasjonalt nivå.

– Ambisjonen har hele tiden vært å videreutvikle en ikonisk gjenkjenning for Posten i Norge samtidig som vi tar inn og syngliggjør forandringen i selskapet til et moderne post-og logistikkselskap, sier han.

Enkelt og smart Partner og sjefsdesigner i Grow, Ulf Sandberg, utdyper den strategiske tenkningen rundt den visuelle utformingen.

– God design blir styrket og spiller sammen med forretningsstrategien som ligger i bunn, og her mener jeg vi har skapt logoer som harmonerer bra med vekststrategien til Posten, sier han.

– Logoene er et møte mellom enkelthet og intelligens, derfor blir slike logoer kraftfulle, fortsetter Sandberg.

Postens relansering er laget i samarbeid mellom en rekke byråer og foruten Grow har Postens reklamebyrå McCann og mediebyrået Mediacom stått bak relanseringen.