Ny logo fra Posten
Posten har i dag hatt storstilt lansering av sin nye logo og merkevare Bring. Grow står bak design av begge deler.
Store merkevarer som Box Delivery, Sandberg, Frigoscandia, CityMail, Nor-Cargo og talk2me har i dag blitt samlet i èn merkevare; Bring. Utviklingen av den nye profilen har ikke vært lett og Partner og strateg i Grow, Andreas Rosenlew, mener utfordringene ved denne relanseringen er på internasjonalt nivå.
– Ambisjonen har hele tiden vært å videreutvikle en ikonisk gjenkjenning for Posten i Norge samtidig som vi tar inn og syngliggjør forandringen i selskapet til et moderne post-og logistikkselskap, sier han.
Enkelt og smart Partner og sjefsdesigner i Grow, Ulf Sandberg, utdyper den strategiske tenkningen rundt den visuelle utformingen.
– God design blir styrket og spiller sammen med forretningsstrategien som ligger i bunn, og her mener jeg vi har skapt logoer som harmonerer bra med vekststrategien til Posten, sier han.
– Logoene er et møte mellom enkelthet og intelligens, derfor blir slike logoer kraftfulle, fortsetter Sandberg.
Postens relansering er laget i samarbeid mellom en rekke byråer og foruten Grow har Postens reklamebyrå McCann og mediebyrået Mediacom stått bak relanseringen.