Gull til Mediafront og Wærnes, sølv til Kitchen

Den internasjonale reklamekonkurransen Golden Drum har premiert tre «norske» prisgjengangere: Mediafronts «Sol Comments», Kitchens «Se min kjole» for Fretex og Jan Petter Wærnes' utendørskampanje for Ravensburger.

8636 bd3b8 original

Golden Drum har nettopp blitt avviklet ved Adriaterhavet, nærmere bestemt Portorož i Slovenia. Prisene som deles ut er Silver Drum, Golden Drum og Grand Prix.

Mediafronts «Sol Comments» for Scandinavial Online vant Golden Drum i årets konkurranse. Så også Berlin-byrået Scholz & Friends' utendørsløsning for puslespillprodusenten Ravensburger, laget av nordmannen Jens Petter Wærnes. Kitchens internettkampanje for Fretex, «Se min kjole» vant en Silver Drum.

Jobbene fra Mediafront og Kitchen er allerede tungt prisbefengte etter en sesong hvor særlig norske internettløsninger har hevdet seg sterkt i internasjonale konkurranser. Det er også Wærnes' Ravensburger-jobb, som har vunnet i blant annet Cannes, Clio og NY Festivals.

Se alle vinnerne her.