Norsk Mote Institutt velger Anti

I konkurranse med flere andre designbyråer valgte Norsk Mote Institutt Anti som sitt nye byrå.

Instituttet starter i disse dager en prosess med Anti hvor det skal utvikles ny identitet, nettsider og profilbyggende materialet.

– Vi ser for oss et langsiktig samarbeid med Instituttet hvor vi allerede er igang med deler av arbeidet frem til lanseringen av organisasjonen på Doga den 11. Februar, sier kreativ leder i Anti, Kjetil Wold.

Både hjemme og borte Instituttet har som mål å stimulere og posisjonere norsk motedesign i Norge og i utlandet. Visjonen er og gjøre norsk mote til en anerkjent merkevare.

– Denne visjonen passer Anti godt. Vi har jobbet mye med hvordan man kommuniserer rundt livstil og mote. Samtidig er vi opptatt av og skape ett utrykk som posisjonerer Instituttet som en samlende organisasjon. Den skal jobbe for alle som er involvert i og rundt norsk mote, fortsetter Wold.

Organisasjonen har allerede flere anerkjente navn med seg. BikBok, Fin, Høgskolen i Oslo, Ida Gullhav,
Magasinet Henne, Esmod, Norsk Designråd, Norsk Form, Oslo fashion Week, Peter Løchstøer, Vera &William og Voice er alle aktører som skal bidra med og posisjonere organisasjonen som
den viktigste innen norsk mote.