Spilberg vant UTprisen

Prisen for beste utendørsreklame i januar går til Spilberg reklamebyrå for en jobb for snowboardparken på Tryvann.

Som en påminner om en av byens beste snowboardmuligheter, har Spilberg laget en quarterpipe i ett med en boards for snowboardparken på Tryvann.  
 
Juryens begrunnelse: «En skibakke på bussholdeplassen: Leken løsning for alle
som liker å leke seg i snø.»

Kunde: Tryvann
Byrå: Spilberg
AD: Celine Sagenes, Jørgen Marthinsen
Tekst: Hedda Marie Kaupang
 
UTprisjuryen består av:
Anne Gravingen, Kitchen
Erik Heisholt, TBWA
Merethe Honne, Dinamo
Tone Humblen, Dinamo
Jørgen Marthinsen, Spilberg
Hans Martin Rönneseth, SMFB
 
Utendørsprisen presenteres av JCDecaux
sjekk www.utprisen.no for mer informasjon om prisen og månedsvinnerne

Kommentarer

Tim Oudenstad

8 år, 9 måneder siden

Alt er vel uansett gjort før?

Harald Grenne

Redaktør i Kreativt Forum

8 år, 9 måneder siden

Æh ... jeg må slutte å gjøre det der. Går skeis hver gang.

Frank Nystuen

8 år, 9 måneder siden

Ikke meningen å være brønnpisser, men
Saatchi i Danmark og Quicksilver vant løve i Cannes Lions for to år siden med en identisk ide:http://www.frederiksamuel.com/blog/images/quicksilver_3.jpg

Harald Grenne

Redaktør i Kreativt Forum

8 år, 9 måneder siden

Legg på anførselstegn foran og bak, et kolon etter det igjen, og lim inn adressen på nytt, så blir det slik:
http://www.frederiksamuel.com/blog/images/quicksilver3.jpgLær mer på «Vis formateringskoder» (rett under her).Lektor Grennert

Frank Nystuen

8 år, 9 måneder siden

Hei Jørgen, ideen er leken og god, og mot mannen i gata vil den fungere som en kule. Ulempen er at Quicksilver caset fra Saatchi har gått sin seiersgang verden over og blitt premiert i alle de store konkurransene.

Anders Gottlieb-Nygaard

Founder i Pocket

8 år, 9 måneder siden

er ikke poenget med reklame at den skal fungere som ei kule for mannen i gata, ikke nødvendigvis vinne priser?

Jørgen Marthinsen

8 år, 9 måneder siden

Skriv her

Frank Nystuen

8 år, 9 måneder siden

...jo, men det er jo ikke caset her. Denne jobben er sendt inn til UT-prisen og blitt valgt til månedens beste utendørsjobb. Å premiere en jobb som allerede har vunnet løve i Cannes, er ikke heldig for en bransje som tar seg betalt for å skape nye ideer. Bare for å ha en ting på det rene: Jeg tror IKKE Spilberg har kopiert utendørsløsningen til Quicksilver med overlegg. Og med det er siste ord sagt fra min side.