Try/Apt med seier i Sølvtaggen

Sølvtaggen for januar går til Try/Apt for jobben «Volkswagen innovasjon».

Kampanjen får enkelt og direkte frem budskapet gjennom bruk av en kjent teknikk, mener juryformann Helge Tennø.
– Volkswagens kampanje for å vise frem ryggekameraet på sin ferskeste modell inviterer lesere til å «få full oversikt bakover». Dette gjøres ved at en aktiverer bilen til å rygge bakover gjennom de siste sidene leseren har besøkt. Juryen mente dette var rett på sak. En tydelig måte å bruke mekanikken for å forsterke budskapet på. Her er interaksjonen avgjørende for dramaturgien, kommenterer Tennø.

– Dette var gøy! Usikre på om ideen faktisk lot seg gjennomføre, gikk vi opp en etasje til flash- og teknikkhodene i Apt, som kastet seg over oppgaven og sa at «ja, det klarer vi.» Spesielt kult at DN.no hang seg på med tilrettelegging på sidene sine, sier Jørgen Bøhle Bakke, tekstforfatter i Try.

Hederlig omtale til McCann 2. plass og månedens hederlig omtale går til McCann og Gjensidige med «Gjensidige Finn Bil».
– Andreplass utdeles til Gjensidige og kampanje for Finn Bil. Også denne har likhetstrekk til tidligere kampanjer, men den har tatt tak i og utnytter svært godt nye muligheter. Samtidig, og det er kanskje kampanjens sterkeste side, er den svært gjennomført hele veien fra eksponering til relevans, kundesenter og prisanslag, kommenter Tennø

– Kampanjen tildeles derfor også månedens hederspris. En løsning som ikke bare ønsker å fortelle deg noe, men som også tilbyr en anvendbar nytte på annonseplass, avslutter Tennø.

3., 4. og 5. plass går til henholdsvis Fjordkraft «Stopp Strømtyvene» (Tribal DDB), Kiwi «Go' Helg» (MediaFront) og Netcom «Stopp Dødtiden» (McCann).

Se månedens vinner her.

Teamet bak månedens vinner:
Team fra Try: Stian Johansen og Ester Hjellum (AD), Janne Brenda Lysø og Jørgen Bøhle Bakke (tekst), Morten Polmar (konsulent), Cathrine Wennersten (prosjektleder). Team fra APT: Hans Petter Eikemo og Erland Wiencke (design, Flash og teknisk utvikling), Annette Werner (prosjektleder), Ole Hustad (konsulent).

Kommentarer

Anders Aakre

8 år, 9 måneder siden

Det er vel lite som varmer et internetthode mer enn metakonsepter rundt browserhistorikk. Heia Try/Apt!

Mona Jensen

8 år, 9 måneder siden

Eg óg vil vera med og heia på ekte nynorsk!

André Elvan

Programmerer i Værsågod

8 år, 9 måneder siden

Nice.. Volkswagen is the new back-button! :)

Mathias Haddal Hovet

8 år, 9 måneder siden

Inspirerende bra gjennomført!

Espen Bjarnø

CTO i Movi Tech AS

8 år, 9 måneder siden

Fett mekka Try/Apt! God idé og kult gjennomført. :)