Trygg Trafikk valgte Virtual Garden

Trygg Trafikk skal i vår gjennomføre en kampanje for å øke bruken av sykkelhjelm. Etter en byråkonkurranse er Virtual Garden valgt som samarbeidspartner for den nye kampanjen.

Syklister har den høyeste skaderisikoen av alle trafikanter.
– Dette er en krevende kommunikasjonsoppgave. Syklister vet at det er fornuftig å bruke hjelm, men lar likevel være å gjøre det. Slike komplekse holdninger er det alltid spennende å jobbe med, sier rådgiver Ole Petter Holen.

– Spesielt på korte turer er det mange som sykler uten hjelm, sier Kristin Øyen, kommunikasjonssjef i Trygg Trafikk. Hun tror ikke det nytter å skremme folk til å bruke hjelm.
– Vårens kampanje blir helt uten pekefinger, sier hun.

– Vi kan vel dessuten slå fast at sykkelhjelm ikke akkurat forbedrer utseendet. Men heldigvis har vi noen andre argumenter på lur, sier tekstforfatter Anders Molstad.

Kampanjen starter i begynnelsen av mai.

Kjerneteam i Virtual Garden blir: Eivind Solberg, Anders Molstad, Kari-Anne Opshaug og Ole Petter Holen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.