Cappelen Damm til Grey Oslo

Avdeling for massemarked i Cappelen Damm har nylig valgt Grey Oslo som reklamebyrå.



Cappelen Damm AS omfatter bokhandel, bokklubber, distribusjon og forlagsvirksomhet innenfor et bredt utvalg titler i alle sjangrer, både på papir og i elektronisk form.

Forlaget utgir mer enn 1000 nye titler hvert år – fra norsk og oversatt skjønnlitteratur, barne- og ungdomsbøker, dokumentar- og faktalitteratur, bøker og læremidler for skole og høyere utdanning – til magasiner, kart og spill.

– Dette gleder vi oss til, sier Greys daglige leder Øivind Breen.

– Bøker er et underholdnings- og kulturprodukt som engasjerer utrolig mange nordmenn. Oppgavene vi ser fram mot er både taktiske, og aktiviteter for å styrke merkevarene som distribueres i dagligvarehandelen eller via nettet.

Salgs- og markedsdirektør Morten Flatland i Cappelen Damm er full av godord om byrået.
– Vi valgte Grey på bakgrunn av deres relevante kompetanse, sterke kreative team, grad av engasjement og gode kjemi. Vi har forventninger om å være en klar markedsleder også i fremtiden og tror at valget av Grey vil bidra til å nå dette ambisiøse målet.

Teamet som skal betjene Cappelen Damm er Konsulent Henrik Aase, strategisk rådgiver Øivind Breen, prosjektleder Mona Kirkenær, tekstforfatter Sverre Hytten og AD Tom Nissen.