Se vinnerne av Sterk Reklame

Reklamekonkurransen for Midt- og Nord-Norge, Sterk Reklame ble arrangert forrige uke. Nå kan du se vinnerarbeidene.

8452 49dba original

– Årets juryering var spennende og krevende. Enkelte kategorier var forholdsvis «tynne» i år i forhold til i fjor, og andre var sterkere. Årets innsendte arbeider bærer preg av stor visuell lekenhet – men ikke så stor lekenhet på det verbale området, forteller styremedlem i Kreativt Forum Trondheim og AD i HK Reklamebyrå, Stian Ward Bugten.

Vinnerprosenten i år var på circa 12 prosent. Ifølge Bugten innebærer dette en forholdsvis streng juryering. Det var også flere av årets kategorier hvor det ikke blir utdelt gull.
– Men det innebærer også at de premierte arbeidene har stått ekstra godt ut blant de andre innsendte arbeidene. Oppsummert er årets Sterk Reklame en god konkurranse. Vi håper virkelig at enkelte «gullkorn» er sendt videre til andre konkurranser i Norge. Og utenfor Norge, sier Butgen.

Årets Grand Prix gikk til Klipp&Lim for en reklamefilm for Kjeldsberg.

I juryen satt Tone Garmann (DDB Oslo), Roy Erik Hansen (Bates United), Ole Henrik Stubberud (Kitchen), Silje Fjeld (Try), Bjørn Ragnar Bastian (Melvær&Lien idé-entrepenør).

Last ned vinneravisen her.

Se også www.kf-trondheim.no