Vil ha flere byråer med på Utsnitt

Tidligere i år introduserte reklamefotokonkurransen Utsnitt en ny kategori: Byråprisen. Nå håper Utsnitt-leder Charlotte Sverdrup at flere byråer skal bli oppmerksom på konkurransen.

7728 e8fb2 original
7729 610c9 original
7730 49aad original

Utsnitt vil involvere byråene i større grad i feiringen av fotografiet som kommunikasjonsbærer, derfor ble Byråprisen introdusert i årets konkurranse, som ble arrangert for snaut to uker siden.

– Dette er en pris som har kommet for å bli, og det er like viktig at byråene deltar med bidrag hvert år til konkurransen, som at fotografer gjør det, sier fotograf og Utsnitt-leder Charlotte Sverdrup.

– I denne kategorien kan nemlig byråene nominere sin favorittkampanje, og så blir dette juryert av den utenlandske juryen. Byråprisen ble mottatt til stor glede blant fotografer og de byråene som var tilstede under utdelingen. Jeg håper at flere byråer tar seg tid til å fremme det gode fotografiet i fremtiden og ser verdien i å delta på Utsnitt, oppfordrer Sverdrup.

Ifølge Sverdrup har konkurransen de to siste årene gjennomgått store forandringer.
– Vi håper på å se stor deltakelse fra byråene på Utsnitt09, slik at Utsnitt blir et sted der det kommersielle fotografiet har sin plass og viser hva Norge har å tilby.

Det var i år Glenn Røkeberg og Bates som vant for Audi-kampanjen du ser i mediespilleren. Disse var nominert til årets Byråprisen:

1. John Hugnes, årsrapport for Rocksource, byrå: Tank Design
2. Glen Røkeberg, kampanje for Audi, byrå: Bates
3. Jarle Nyttingnes, kampanje for IT Makeriet, byrå: Fabel
4. Damian Heinisch, kampanje for Jølstad begravelsesbyrå, byrå: Virtual Garden
5. Morten Borgestad, kampanje for Bank Norwegian, byrå: Kitchen
6. Chris Harrison, kampanje for Ostekompaniet, byrå: SMFB