VW til topps i Sølvtaggen

Kampanjen «Hands On Challenge» for Volkswagen stikker av med Sølvtaggens gjeveste utmerkelse for februar.

8470 55b4d original

For andre måned på rad går Try/Apt til topps i konkurransen, også denne måneden for Volkswagen. Gjennom to omganger inviterer Volkswagen «Hands On Challenge» først deltagere til å kvalifisere seg for en reklamefinale, som deretter tester utholdenheten til de ivrigste konkurrentene i en konkurranse som strekket seg over 14 dager.
– Byrået ba med andre ord ikke bare om oppmerksomhet i et lite sekund eller ett minutt, en krevde deltagelse i to sammenhengende uker fra de mest dedikerte av de dedikerte. Samtidig kunne vi normale besøke, oppmuntre og oppfordre deltagerne til å holde ut og stå på for å vinne, sier juryformann Helge Tennø.

– Kampanjen vekker juryens beundring både for gjennomføring, ide, detaljrikhet og håndverk. Med andre ord, fra unnfangelse til gjennomføring er dette et svært godt stykke arbeid som ute tvil fortjener månedens gjeveste utmerkelse, avslutter han.

Hederlig omtale til McCann Nest best denne måneden er banneret for By:larm laget av McCann, som også tildeles månedens hederlige omtale for god anvendelse av teknologi. Flere i juryen mente valget av mekanikk utmerket forsterket og løftet ideen.

Resten av månedens plassering gikk til følgende jobber
1. plass: Try/Apt – Volkswagen Hands On Challenge
2. plass: McCann – By:Larm: Morgendagens helter
3. plass: Tribal DDB Oslo – ORPS
4. plass: Kitchen – Fretex Gjenbruksmail
5. plass: Saatchi & Saatchi– Miljøagentene har rett til å si ifra

Se månedens vinner her.



Teamet bak månedens vinner bestod av:
Design/konsept: Markus Lind, tekst: Ole Henrik Larsen, flashutvikling: Pål Smitt-Amundsen og Knut Skåla, backendprogrammering: Anders Stalheim Øfsdahl Primus motor, konsept: Joachim Levin, prosjektleder: Annette Werner, konsulent: Ole Hustad.