Priser og nominasjoner til Wærnes

AD i DDB Jens Petter Wærnes mottar fremdeles priser og heder for arbeider gjort for Berlin-byrået Scholz & Friends.

5897 70639 original
5898 80c79 original
5899 64dcd original
5900 a39c4 original
5901 e9528 original
5902 9d1f4 original
5903 79218 original
5904 3348d original
5905 359f8 original

Jens Petter Wærnes har to kampanjer som er videre i One Show, og han har i tillegg mottatt tre priser i Tysklands svar på Gullblyanten, ADC Deutschland.

To av Wærnes' siste jobber for Scholz & Friends Berlin var for for kundene Ravensburger og lokalavisen Augsburger, som begge har gått videre i One Shows First Cut.

Augsburgerkampanjen har også fått sølv i ADC Deutschland i kategoriene print. Ravensburgerkampanjen vant to diplomer i utendørs og promo.

I tillegg mottar ravensburgerkampanjen i dag en Bronse Kube i ADC New York.

Om puslespillkampanjen sier Wærnes dette:
– Runde to av fjorårets prosjekt «Giant Puzzle». Vi brukte en blank puslespillbrikke, satt den foran et klassisk motiv. Samspillet mellom brikke og motiv gir ett nesten ferdiglagt puslespill.

Om Augsbuger:
– Augsburger er en tysk lokalavis, og kampanjen fokuserer på viktigheten av å følge med på lokale nyheter.

Medskyldige:
AD'er: Jens Petter Wærnes og Erik Dagnell
Byrå: Scholz & Friends Berlin