Priser og nominasjoner til Wærnes
AD i DDB Jens Petter Wærnes mottar fremdeles priser og heder for arbeider gjort for Berlin-byrået Scholz & Friends.
Jens Petter Wærnes har to kampanjer som er videre i One Show, og han har i tillegg mottatt tre priser i Tysklands svar på Gullblyanten, ADC Deutschland.
To av Wærnes' siste jobber for Scholz & Friends Berlin var for for kundene Ravensburger og lokalavisen Augsburger, som begge har gått videre i One Shows First Cut.
Augsburgerkampanjen har også fått sølv i ADC Deutschland i kategoriene print. Ravensburgerkampanjen vant to diplomer i utendørs og promo.
I tillegg mottar ravensburgerkampanjen i dag en Bronse Kube i ADC New York.
Om puslespillkampanjen sier Wærnes dette:
– Runde to av fjorårets prosjekt «Giant Puzzle». Vi brukte en blank puslespillbrikke, satt den foran et klassisk motiv. Samspillet mellom brikke og motiv gir ett nesten ferdiglagt puslespill.
Om Augsbuger:
– Augsburger er en tysk lokalavis, og kampanjen fokuserer på viktigheten av å følge med på lokale nyheter.
Medskyldige:
AD'er: Jens Petter Wærnes og Erik Dagnell
Byrå: Scholz & Friends Berlin