Se Gulltaggen-kandidatene

Alle de påmeldte bidragene til Gulltaggen, reklamekonkurransen for interaktiv reklame, er nå lagt ut på nettet. Juryen melder om høyt nivå.

6329 b47a5 original

I går kom i overkant av hundre jurymedlemmer sammen for å kåre årets digitale reklamehelter. Etter mange intense diskusjoner og mye engasjement er vinnerne nå kåret, og i dag ble alle innsendte bidrag offentliggjort på gulltaggen.no.

Men vi må vente til 29. april med å få det endelige svaret på hvem som stikker av gårde med de aller gjeveste trofeene.

Rekordmange bidrag. Antall påmeldte bidrag er ifølge INMA rekordhøyt, noe daglig leder Børge Sandengen først og fremst tror kommer av at introduksjonen av nye kategorier samt et fortsatt høyt aktivitetsnivå i bransjen.
– Gulltaggen er mer aktuell og attraktiv enn noen gang, sier Sandengen, og får medhold av jurygeneral Fred Hauge.

– Jeg har et klart inntrykk av at interaktiv reklame har en sterkere posisjon i dagens reklameverden, sier Hauge, som jobber som er kreativt ansvarlig i Tribal DDB.

Nordic Challenge. – Vi synes også det er veldig spennende med den nye kategorien Nordic Challenge, hvor vi i år har fått med oss tunge og erfarne ressurspersoner til å bidra, blant annet juryformann Jon Dranger fra det interaktive svenske byrået Farfar, avslutter Hauge.

De endelige vinnerne kåres på Gulltaggens prisutdeling, som går av stabelen på Fabrikken den 29. april kl. 19:00

Alle de påmeldte arbeidene er med i konkurransen om å vinne folkets pris. Alle deltakere på Gulltaggen kan fra 15. april stemme frem sin favoritt.