Urge med live graffitireklame

Graffiti er likestilt med hærverk i Oslo, men på betalt plass er allting lov: Coca-Cola skal i to uker framover bruke live graffitikunst i en boardskampanje for Urge Intense Energy Drink.

11748 e76df original

Åtte graffitikunstnere skal i to uker framover dekorere tomme reklameboards midt i bybildet i Oslo.

– Vi syns dette er en ny, spennende og innovativ måte å få fokus på Urge Intense Energy Drink, sier Stein Rømmerud i Coca-Cola i en pressemelding.

Facebookutviklet lesk. Den nye energidrikken er utviklet som et resultat av Facebookgruppen som fikk Coca-Cola til å gjeninnføre Urge på 1,5 litersflasker. Ti personer i denne gruppen hjelper nå Coca-Cola med produktutvikling, og har bestemt både smak, design og navn på Urge Intense Energy Drink.

Ung, urban, sporty. Målgruppen er de unge og urbane, som også anses aktive innfor ting som ekstremsport, dansing, mote og film: Kampanjen har nemlig også en egen nettside der brukerne oppfordres til å laste opp sine ekstremsportfilmklipp.

Lovlig, betalt graffiti. For å nå frem til denne målgruppen er det naturlig å bruke graffitikunstnere, mener Rømmerud.
– Graffitikunstnerne får en mulighet til å komme frem på store betalte lerreter og utøve lovlig graffiti som hele byen vil legge merke til.

Kampanjen finner du på følgende steder fra circa klokken 12.00 i dag:
Bjerregaardsgate 51 (mot Uelandsgate)
Brugata 18
Ensjøveien (under jernbanebro)
Pilestredet 56
St. Halvardsgate 65B
Stasjonsveien 2 (ICA Slemdal)
Theresesgate 28
Trondheimsveien 154

Foto: srboisvert. Bildet er publisert med en CC-lisens.