Britisk team vant Best YET
Gavin Johnson og Julia Earthrowl vant tittelen Best young creative team.
Konkurransen Best Young European Team (Best YET) foregikk 6. og 7. mai i den belgiske byen Leuven. 18 team fra ni forskjellige land deltok, og Norge sendte Tim Oudenstad og Jørgen H. Bang fra henholdsvis Bridgestone og Prosjektdesign.
Briefen gikk ut på å lage en aviskampanje for Stella Artois.
Det britiske teamet, bestående av Gavin Johnson fra BMB og Julia Earthrowl fra Grey, tok førsteprisen, tett fulgt av team fra henholdsvis Belgia og Frankrike.
– Vårt team nådde ikke opp, men gjorde en utmerket innsats, kommenterer Helge Holbæk-Hanssen fra Mediebedriftene.
Juryen besto av blant andre Frank Marinus, Stef Jones, Guillaume Chifflot og vår egen Sindre Veseth Foss (Ernö).
Konkurransens formål er ganske enkelt å finne frem til de beste unge profesjonelle kreatørene i den europeiske reklamebransjen. Konkurransen er initiert av en gruppering av forskjellige avisforlag (i Norge representert ved Mediebedriftene) og promoterer det trykte medium som kreativ plattform for annonsører.