Vant fem gull og Gullkalven

Westerdalsteamet Julian Hagemann og Torkild Jarnholt vant hovedprisen Gullkalven samt fem gull, to sølv og flere nominasjoner i Gullkalven 2010. Nå har de fått fast jobb i DDB Oslo.

11751 d6ebe original

Lørdag kveld foregikk årets viktigste prisutdeling for studenter ved kreative skoler, Gullkalven. Årets mestvinnende team ble nevnte Hagemann og Jarnholt, som vant mye for jobben «World Water Day», der onlinespillet World of Warcraft var et sentralt virkemiddel. Jobben vant hovedprisen Gullkalven, samt tre gull, et for hver underkategori av Interaktivdelen: Viral markedsføring, Webkampanje og Direkte markedsføring. Duoen vant også et gull (Utendørs/Ambient) og en nominasjon (Kampanje) for jobben «Underground Duck Hunt» for Nintendo.

Teamet har tilbragt våren som utplasserte hos DDB, og de har overbevist nok til å bli tilbudt fast stilling, en jobb de begynner i rett over sommeren.
– Torkild og Julian er helt klart to svært talentfulle gutter, og det er gledelig at de ønsket å jobbe hos oss, sier viseadministrerende direktør Hans Petter Stub i DDB.

En annen tungt premiert jobb var «Barclays Market» for den britiske banken Barclays, laget av Berghs-teamet Maja Folgerø, Felipe Montt og Fatih Okan. Jobben vant gull i Kampanje, sølv i Webkampanje og sølv i Viral markedsføring.

Hyperactivitypography. Også bokprosjektet «Hyperactivitypography from A to Z» ble premiert flere ganger. Jobben, som ble omtalt i KF magasinet #3, er laget av Ludvig Bruneau Rossow, Kristian E. Sjølie, Camilla Madeléine Lykaas, Maria Hammerstrøm og Mari Grafsrønningen fra westerdalslinja Studio 3. Boken fikk gull i Art direction og sølv i Illustrasjon.

Hat-trick. Nevnes bør også Kristine Nergaard Tonhaugen og Ane Flyum Thorsen, som vant priser i fleng og foretok et hat-trick i filmkategorien med jobber for Freia, Synsam og Norske Vandrehjem. Duoen fikk også sølv i Annonse, bronse i Utendørs/Ambient, bronse i Radioreklame og ble nominert i Kampanje.

«Have it your way» for Burger King var også en premiegjenganger. Jobben er laget av Westerdalsteamet Andreas Skaranger og Even Moseng, og den mottok andre plass i Webkampanje og Art direction, tredjeplass i kampanjekategorien og nominasjon i Viral markedsføring.

KF-skribent vant gull. Vi nevner med glede også westerdølen Cecilie Aurstad, som har vært mer eller mindre fast skribent i KF magasinet siden høsten 09. Hun vant det eneste gullet i tekstkategorien i underkategorien Åpen tekst. Gullet fikk hun for bidraget «Mange små tragedier».

Last ned hele vinnerlista med jurybegrunnelser under (20 MB)

Foto: Sindre Rosness/Gullkalven 2010

774c1012-c919-439b-816e-7f3e46e9d71e.pdf