Stella utsettes til neste år

Et beintøft år for bransjen førte til mindre pågang enn normalt til årets utgave av Stella prisen for effektiv relame og design. Nå utsettes konkurransen til 2011.

8515 ec573 original

Grunnet få påmeldte reklame- og designcase til årets Stella har arrangørene Kreativt Forum og Anfo sett seg nødt til å utsette konkurransen. I en pressemelding skriver arrangørene blant annet dette: «Fristen for forhåndspåmelding av case til konkurransen var 1. juli og har normalt vært en rettesnor på hva det endelig antall case vil bli i oktober. Dessverre er det pr i dag for få påmeldte case til å gjennomføre konkurransen med stil.»

Tungt hjerte. – Antall case er dessverre for lavt for at det kan bli en verdig konkurranse i høst som planlagt, men det er med svært tungt hjerte at vi utsetter, sier daglig leder i Kreativt Forum, Sol Olving.

Arrangørene mener det lave antall casepåmeldinger skyldes at 2009 har vært et usedvanlig tøft og spesielt år for kommunikasjonsbransjen. «Under året som gikk ble det gjort færre investeringer i relevant dokumentasjon, noe nettopp Stella krever. Dessuten er mange byråer fortsatt i en situasjon der caseskriving ikke prioriteres», sier meldingen.

Håper på et bedre 2011. Kreativt Forum og ANFO har besluttet å utsette prisen til 2011, der årets påmeldte og (sannsynligvis) påbegynte cases vil kunne leveres inn neste høst.

Med nettside, juryer, lokaler og alt annet i boks lå det meste til rette for avviklingen av årets konkurranse, men etterdønninger av finanskrisen ville det altså ikke slik.
– Stella skal fortsatt være en pris som henger høyt. Da må vi ha en rikelig grunnlag for juryering, sier direktør Wenche Jacobsen i Anfo.