Trekker seg fra NSB-pitch

SMFB er den andre aktøren som trekker seg fra kampen om å bli NSBs reklamebyrå.



SMFB trekker seg fra konkurransen om å bli NSBs reklamebyrå og oppgir «hårreisende krav» som grunn, melder Dagens Næringsliv. I sommer gjorde Try/Apt det samme. Det betyr at to av fem deltakere har trukket seg fra konkurransen.
– Det virker ikke som om NSB er seriøst interessert i å vurdere andre byråer eller å høre på nye originale tanker, sier sjefen i SMFB, Christian Steen til DN.

I anbudskonkurransen ble byråene bedt om å levere kreative løsningsforslag uten betaling. Det var samtidig et krav at NSB skulle kunne bruke ideene vederlagsfritt.

Kommunikasjonssjef i NSB, Anne Haabeth Rygg, sier at hensikten med å sikre seg bruk av alle ideer er at ingen skal føle at ideene deres stjeles i etterkant.

I KF magasinet #5, som er på gata til uken, skriver vi mer om anbudspolitikk og snakker med NSB.