Dinamo til topps i RfA

Kampanjen «Tea Time» vant konkurransen om å bli neste års Reklame for Alvor-satsing, den årlige dugnadsøkta i reklamebransjen.

7992 9d650 original
7993 ef84f original

Mottaker for 2011-kampanjen er Antirasistisk Senter, og i briefen lå føringen om at kampanjen skulle bidra til å bekjempe diskriminering og rasisme mot norske muslimer.

Vinnerkampanjen «Tea Time» fra Dinamo ble hyllet under et arrangement torsdag ettermiddag på Dansens Hus i Oslo. Vinnerteamet fra Dinamo besto av Torstein Greni, Stein Simonsen, Hanne Martinsen og Victoria Marie Evensen.



Til stede var også Harald Eia, som delte ut pris til de tre beste studentarbeidene, mens artisten Kohinoor sang for de fremmøtte før og etter prisutdelingen.



Apt på andre. Det ble delt ut to priser i hovedkonkurransen, og det var Apt som kom på andre plass med kampanjeforslaget «Fordommer er en dårlig oversetter». Team på jobben var Anders Holm, Sebastian Prestø, Eva Sannum, Bjørnar Buxrud, Dennis Tönnkvist og Egil Stene-Johansen.

Tre vinnerteam i elevklassen. I år ble det for første gang opprettet en egen klasse for elever, og her ble det delt ut tre priser. Vinnerneteamet består av Sindre Rosness og Bård Gabrielsen fra Westerdals, som vant med kampanjeforslaget «Kunnskap skaper felleskap».



På andre plass i elevklassen kom westeredalsteamet Torny Hesle, Ingrid Lea og Thale Høy-Petersen, mens trondheimsavdelingen av Norges Kreative Fagskole tok bronseplassen. Her besto teamet av Rikke Sofie Jacobsen, Linn Therese Hope Tufteland, Malin Mathisen, Vilde Odmundson, Krister Svensli, Kim Artnzen og Silva Aar.

Klikk neste-pilen i mediespilleren for å se presentasjonsfilmen for vinnerkampanjen. Under artikkelen kan du laste ned en pdf-presentasjon av kampanjen som går mer i detalj på de kreative arbeidene.

Du kan også se casefilmen hos Vimeo.

Foto: Kreativt Forum

7fec62b0-16c2-4672-9558-271b962279d1.pdf