«Norsk» Leo-stunt nominert
«David on Demand», en jobb fra Leo Burnett Chicago utviklet av det norske teamet Morten Halvorsen og Hallvard Fjellbraathen, kan vinne One Show-blyant.
Morten Halvorsen og Hallvard Fjellbraathen jobber til daglig i ungdomssatsingen Energy Pool i Leo Burnett Chicago, og deres «David on Demand»-kampanje handlet om kollega David Perez' våte drøm om å reise til Cannes Lions.
Dit fikk han til slutt reise i sommer, men på betingelsen at han måtte adlyde alle ordre han fikk av de som fulgte ham på davidondemand.com, Twitter eller Facebook. Fra 21. juni 2010 kunne folk logge seg på og kontrollere ham døgnet rundt gjennom festivalens syv dager.
Kampanjen var en promotering av det årlige seminaret til Leo Burnett og Contagious Magazine, med undertittelen: «The Here and Now – Spontaneity in Modern Marketing».
Jobben er nominert for andre kvartal 2010 i den interaktive kategorien av One Show.