Fra Leo Chicago til McCann Oslo

Hallvard Fjeldbraaten har begynt i McCann etter å ha jobbet i Leo Burnetts Energy Pool i Chicago i snart to år.

10869 31184 original

– Etter at vi strukturerte om byrået til å være mer tverrfaglig og sentrert rundt kundene våre, fortsetter vi med å se etter folk som først og fremst er opptatt av verdiskapende idékraft og som ser viktigheten av å kunne mer enn én ting, sier kreativ direktør i McCann, Tore Woll.

– Ganske pissed. – Hvis det er en persons profil som passer perfekt inn i det bildet så er det Hallvard. For to år siden ble han snappet opp rett foran nesen på oss av det store utlandet. Det gjorde meg både stolt, og ganske pissed. Nå har han tatt til vettet etter å ha vært ute og fått en fantastisk erfaring, som vi og hans nye teammakker, Kjetill Nybø, skal utnytte til det fulle, sier Woll.

Forelsket.
– Jeg fikk gåsehud da jeg kom inn og møtte energien i McCann. Etter å ha vært på en date med min fantastiske nye makker, Kjetil Nybø, var jeg rett og slett forelsket, sier Fjeldbraaten og forteller at den nye duoen allerede, etter syv dager, har fått solgt inn to store sommerkampanjer.

– Jeg var på jakt etter en yngre og enda flinkere utgave av meg selv. Og med Hallvard fikk jeg matinteressen og et lunkent forhold til fotball med på kjøpet, legger Kjetill Nybø til.

Mer om Hallvard Fjeldbraaten: Ble i 2009 kåret til en av «De 10 viktigste personene i mediabransjen under 30 år» av Kampanje magasin. Det var da han og den tidligere makkeren Morten Halvorsen (nå i R/GA New York) satte Westerdals på verdenskartet og ble to av de mest prisvinnende studentene i verden. Før han forlot Leo Burnett, Chicago hadde han også vunnet første og andre plass i «Best Job of the Agency 2010», og i påsken mottok han æresprisen i The Webby awards for jobben «David on Demand».

Arkivfoto: Tarjei Krogh