Fikk napp hos klesgigant

SMFB har fått flere globale oppdrag fra Diesel.

11340 90ad4 original

Når norske reklamebyråer får internasjonale oppdrag er det såpass oppsiktsvekkende at det gjerne blir vist oppmerksomhet i Dagens Næringsliv. Tirsdag fikk SMFB et helt oppslag i avisen, etter å ha landet flere oppdrag hos den italienske kleskjeden Diesel. Byrået er nå klar med det første, for barnekolleksjonen Diesel Kids.

Det er første gang byrået har jobbet med en internasjonal aktør i samme omfang.
– Det er den første aktøren vi har fått jobbe ordentlig med. Å få mulighet og frihet til å være kreativ med en merkevare som Diesel er utrolig tilfredstillende, sier konsulent Kristian Kristensen.

Den aktuelle kampanjen skal bestå både katalog, print og mer integrerte løsninger med film, nettside og app. Inspirasjonen er hentet fra gatemoteblogger, og kampanjen skal gå over hele verden.
– Vi er veldig godt fornøyde med å kunne få utøve vår norske kreativitet på et internasjonal merkevare-ikon, og samarbeidet med Diesel internasjonalt har vært en sann glede så langt, sier Kristiansen.

Kristian Kristiansen er for øvrig tidligere markedssjef i Diesel Norge.