G-Sport på lag med Facebook

Facebook lanserer 6. juni tjenesten Facebook Check-in Deals i Norge. G-Sport er den eneste aktøren i sportsbransjen som lanserer tilbudet fra starten.



– Vi har store forhåpninger til at denne tjenesten kan øke kundetilfanget og styrke lojaliteten ytterligere, sier Kyrre Lømo, markedsdirektør i G-Sport.

Den nye tjenesten gir butikker muligheten til å sende kunder spesielle tilbud på mobilen når de har sjekket inn via Facebook Places. G-Sport er et av fire selskaper i Norge som er håndplukket av Facebook til prosjektet som lanseres i morgen. De fire representerer helt ulike bransjer, men har til felles at de alle er landsdekkende kjeder.

Check-in Deal på 3000 HH-bagger. – Til lanseringen har vi fordelt 3000 Helly Hansen duffelbagger til alle våre butikker i landet. Det er viktig for oss at ikke bare de som bor i storbyene får mulighet til å bli med på dette. G-Sport er nemlig der du bor, fra Alta til Mandal, sier Kyrre Lømo.

Av andre større kjeder med Facebook Check-in Deal er McDonald's aktuelle med en milkshake-deal.

Slik fungerer Facebook Check-in Deals: Brukere går inn på Facebook Places via Facebook-kontoen på sin mobiltelefon. En liste med butikker og plasser i nærheten vises. De virksomheter som er registrert på Check-in Deals utheves i listen som dukker opp. Når brukeren sjekker inn på den markerte plassen dukker også tilbudet opp. Brukeren kan nytte seg av tilbudet ved å vise det frem i kassen.