Mange vil bli TV-kokk

På bare nitten dager har over 800 personer vært på nett-audition for å bli TV-kokk i Menys reklamefilmer denne høsten.

7649 80873 original

Kampanjesiden TV-kokk.no hadde over 42.000 unike besøkende knappe elleve dager etter lansering, og nå, tjue dager etter har over 800 personer prøvespilt som TV-kokk. Bakgrunnen for kampanjen er et ønske om å gjøre hverdagsmiddagen enklere for kundene. Under mottoet «God mat kan være enkelt» gir Meny hver uke en enkel oppskrift, basert på en god pris. Rettene skal inneholde få, men kjente ingredienser, ha kort tilberedningstid, og være enkle å lage. På den måten er oppskriftene tilpasset en hektisk hverdag.

For å bevise hvor enkle oppskriftene er, inviterer Meny vanlige folk til å være TV-kokker i sine reklamefilmer. Dette foregår ved at alle som ønsker kan spille inn en «audition» på www.tv-kokk.no, og så oppfordre sine venner til å stemme på sitt bidrag. Representanter for Meny og filmsselskapet velger så ut personer som får være spille inn en faktisk reklamefilm for Meny.

Hverdagsmiddagutfordringer. – Det er tydelig at vi har truffet en nerve her. Dette overgår det vi hadde forventet av deltakelse, og viser at det er mange som har lyst til å prøve seg som TV-kokk. Kanskje mest gledelig er det å se at mange også oppsøker mer informasjon om kampanjen. Det gjør oss sikre på at utfordringene knyttet til hverdagsmiddagene er noe som opptar folk, sier Vegard Kjuus, kjededirektør i Meny.

Bred eksponering av tiltaket har gitt stor effekt: Nesten samtlige deltakere har oppfordret venner til å stemme på filmene via mail, mens 28 prosent også deler på Facebook. Ifølge tall fra B Reel er dette nesten tre ganger så mye som man normalt kan forvente på filmløsninger (10 prosent).

Reklamebyrået Ernö har stått for utviklingen av konseptet på alle flater, B-Reel har stått for produksjonen av kampanje-web for prøvespilling og OBHF har produsert alle film-elementer i kampanjen. For mer informasjon, se www.meny.no og www.tv-kokk.no.