Screenplay snur på flisa

Byrået arrangerer omvendt byråkonkurranse med håp om å få annonsører ut i anbudsrunder for både store og små oppdrag.

8033 7db83 original


Å pitche på en jobb for et byrå kan være tidkrevende, ikke minst dyrt og ofte resultatløst. Screenplay lanserer nå sin egen variant av anbud, «Life's a pitch».

– Vi lever av ideer, og kan ikke bare drive og gi dem bort. Nå snur vi derfor på flisa og legger våre tjenester ut på omvendt pitch, sier daglig leder Ole Petter Holen i Screenplay.

Omvendt anbud. Screenplay inviterer nå til et omvendt anbud der annonsører kan vinne tid hos byrået for kr. 200.000,-. Vinneren vil få utarbeidet en kommunikasjonsplattform, og forslag til løsninger basert på plattformen.

– Vi er spent på reaksjonen. Når man først skal ut i pitch for en kunde, hvorfor ikke investere i en kunde man velger selv? Vi gleder oss til å sjekke innboksen vår framover, og håper jo dette kan føre til nok et spennende case for oss, sier Holen.

Søknaden må argumentere om hvorfor det søkes og hvorfor annonsøren bør velges. For å vinne konkurransen må annonsøren vise at den har midler til å satse, en spennende problemstilling, vilje til å kjøpe synlig kommunikasjon og til å eksponere seg på flere flater.

Ifølge Holen er ikke «Life's a Pitch» ment som kritikk av anbudskonkurranser, men som en humoristisk tvist på problematikken.

Se søknadsskjema på www.screenplay.no.

På bildet: Daglig leder Ole Petter Holen og AD Tone Garmann i Screenplay. Foto: Screenplay