Skal juryere i New York Festivals

Christian Westerberg Thoresen, kreativ leder i Dinamo Soulpolice, er plukket ut til å sitte i Grand Jury Interactive under New York Festivals. Han er bare én av en gjeng med nordmenn som skal juryere under festivalen.

8305 84d74 original

Etter anbefalninger fra tidligere Grand Jury-medlemmer fikk Thoresen forespørsel om å delta fra Michael Demetriades, som er Executive Director for festivalen. Soulpolice har også vunnet både gull og sølv i NY Festivals.

– Slik de har bygget opp systemet rekrutteres kreative ledere basert på anbefalinger fra sittende hovedjury til «NYF international advertising awards». Vi har tidligere jobbet med teamet til Chief Creative Officer David Lubars og hans kreative ledere i BBDO New York, blant annet Brian DiLorenzo og Mike Boulia, forteller Christian Westerberg Thoresen.

Tiltrekker seg mange. – New York Festivals er en konkurranse som tiltrekker seg arbeider fra over 65 land. Jeg antar at det vil bli veldig mye spennende å juryere. Det skal bli interessant og lærerikt å se spennvidden og nivået på innsendingene i denne konkurransen, sier han.

Etter to år som juryleder for Sølvtaggen, gleder han seg til å juryere noe som ligger helt i andre enden av skalaen hva gjelder størrelse. Forventninger om hvordan deltakerne angriper tilsvarende utfordringer, kreativiteten og nytenkende løsninger.

Kan norske bidrag hevde seg?

– Jeg har ennå ikke oversikt over påmeldte jobber, men ser ikke bort fra at noen av de beste casene fra i fjor kan ha gode muligheter. Nivået har løftet seg betraktelig i løpet av de siste tre-fire årene jeg har juryert i Gull- og Sølvtaggen, og flere av inneværende års vinnere har internasjonal klasse, forteller Thoresen.

Arkivfoto: Thor Renslemo