Radioårets siste Sølvmikk

I Sølvmikken for august nådde ingen jobber opp til gullplassering. Det ble delt ut et sølv og to bronse til henholdsvis Byggmakker, Finn og Visit Sweden.

Ernö og Byggmakker tok sølvet for august måned og kommer dermed best ut av runden, som er den siste før Gullmikken arrangeres 11. oktober.

Juryen har dette å bemerke om Byggmakker-jobben: «Juryen var samlet for å kåre kremen av norsk radioreklame fra august. Men som mange vet: August er en måned det er vanskelig å piske krem. Det var flere fine tilløp, men ingen arbeider som ga juryen grunn til å hente frem kaka. Derfor belønnes Byggmakker med 2. plass og høyeste plassering. Gøy at konkurrenten formidler tilbudet på denne måten. Dette var snedig. Fint tatt ut helt til jinglene, der Byggmakker sin er hakket vassere enn konkurrentens. Plagiering av tilbud har blitt bra radio!

2. plass
Byrå: Ernö
Kreativt team: Dagmar Kollstrøm og Trond Vestengen
Prosjektleder: Anita Dahling Almvik
Produksjonssselskap: Både Og Radiobyrå

Mjauing er ganske gøy.
På den første av de to tredjeplassene finner vi Apt med tre spotter for Finn.no. Juryens dom: «Ja, det er vanskelig å piske krem under hundedagene. Derfor er det godt gjort at finn.no sine katter nesten klarer det. Juryen er glad for at kattene har tatt turen til radioen. Mjauing er ganske gøy, og i dette tilfellet skapes det også en fin relevans til produktet. Derfor er dette er skeiv og rart, men lander som katter flest på bena til slutt.»

3. plass
Finn.no
Byrå: Apt AS
Kreativt team: Anders Holm, Eva Sannum og Sebastian Prestø
Prosjektleder: Mona Larsen
Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Litt mer punch.
De fire spottene fra VisitSweden, laget av Los & Co, havnet på den siste delte tredjeplassen: «Gekås Ullared er billig. Det har juryen skjønt. Vi vurderer nå en tur selv. Om det da ikke stemmer at det bare er en illusjon eller kulisse. Eller noen bevisst ønsker å forklare oss feil vei. Dette er utvilsomt et fint konsept, men denne gang savner juryen litt mer punch i uttaket. I forrige runde ble vi nemlig skremt av Vargpojken og da ble det tårta.»

3. plass
Visit Sweden
Byrå: Los & Co
Kreativt team: Kim Taanevig og Pekå Halvorsen
Konsulent: Frederik Horn
Prosjektleder: Elisabeth Helland
Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå

Gullmikken arrangeres 11. oktober. Hør vinnerspottene fra august på gullmikken.no.

Kommentarer

eskil paus

5 år, 2 måneder siden

Jeg synes man burde kåre en 1.plass hver måned. Dette er jo en månedskonkurranse der månedens beste spot skal kåres. Om man har en dårlig måned vil vinneren uansett falle igjennom når det virkelig teller, nemlig i Gullmikken. Dette står for øvrig å lese på gullmikken.no:
"I Sølvmikken deles det hver måned ut gull, sølv og bronse til de tre beste arbeidene som har vært på lufta foregående måned."
Noen som mener noe om dette?