Slippfest hos de foresatte

Fredag kveld feiret Mamma og Pappa reklamebyrå sin egen tilblivelse med fest i egne lokaler i Nydalen.

I helgen fikk en rekke gjester gleden av å overvære fødselen til Mamma og Pappa reklamebyrå. Byrået slo på stortromma med en fest smekkfull av overraskende happenings før kvelden gikk over i etterfest med Charlotte Thorstvedt bak DJ-spakene.

Skiller ut reklamedelen av Borg. Byråleder i Mamma og Pappa, Jarl Naglestad og kreativ leder Tom Kr. Foosnæs, står også bak Borg as. Dette er et selskap som frem til i dag har fungert som en innkjøpspool av trykksaker og annet markedsmateriell, og som samtidig har levert en rekke kreative tjenester.



De siste par årene har det blitt satset målbevisst videre på reklamedelen. De kreative flyttes nå over i Mamma og Pappa sammen med flere nyansatte, mens Borg fremover vil rendyrke arbeidet med produksjonsjobber.

Vi spør Naglestad og Foosnæs om hvorfor det var riktig å skille ut Borgs reklameavdeling i et eget byrå.

– Vi har lenge planlagt etableringen av Mamma og Pappa reklamebyrå. Gjennom de siste par årene har det skjedd gradvise endringer i Borg. Selskapet har økt vektleggingen av strategisk og kreativt arbeid betydelig, og dette gires opp ytterligere i forbindelse med lanseringen av Mamma og Pappa. Gjennom denne etableringen får vi nå full fokus på strategi, forretningsutvikling og kreativt arbeid i det nye selskapet, mens Borg vil rendyrke produksjonsjobber.

Hva slags reklamebyrå ser dere for dere at Mamma og Pappa blir?

– Vi er opptatt av at det er forskjell på kunder og ambassadører. Det finnes forskjellige typer ambassadører også. De beste kaller vi blodfans. Og det er nettopp blodfans Mamma og Pappa som et kreativt fullservicebyrå ønsker å skape i nært samarbeid med våre kunder. Men man genererer ikke blodfans ved å si at man er flinkest, raskest eller smartest. Det må man vise at man er. Det er nok av annonsører som hevder de er det ene eller det andre, men alt for ofte stemmer ikke løftene overens med virkeligheten og hva forbrukeren opplever. Mamma og Pappa benytter unik kompetanse til å gå inn i bedriften og forankre bedriftens personlighet og merkeplattform forøvrig, slik at det bedriften kommuniserer utad stemmer overens med forbrukerens opplevelse. Det eneste som er rakettforskning, er metoden som benyttes, men den vil forbli en sak mellom Mamma og Pappa, og kundene.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.