Scandic vant internasjonal PR-pris

Scandic har som første norske hotellkjede vunnet den internasjonale reiselivsprisen HSMAI Adrian Awards. Prisen ble gitt for PR-arbeidet i forbindelse med åpningen av Scandic Vulkan.

22145 f9584 original

Scandic Vulkan vant gull i kategorien PR-arbeid i forbindelse med åpningen, og fikk i tillegg sølv i to andre markedsføringskategorier. Som en av gullvinnerne er Scandic også en av kandidatene som kan vinne de prestisjetunge Platinum og Best of Show-prisene.

Bildetekst

– Vi tok en sjanse med å tenke utradisjonelt, og dette viser at vi traff svært godt, sier Axel Huus, salgs- og markedsdirektør i Scandic Hotels Norge.

Prosjektleder Kristina Schaatun, konsulent Tine Birkeland og Axel Huus fra Scandic.

Kreative løsninger lønte seg. Scandic Vulkan lanserte blant annet et eget merkevare-rom som Diesel fylte med sine produkter, de inviterte flere av Norges ledende kreative miljøer til å designe sine egne hotell-dører og produserte flere utradisjonelle installasjoner.

– Det er morsomt at et hotell i lille Oslo kan hevde seg så godt i konkurranse med langt større internasjonale reiselivsbedrifter, og for oss er prisene et solid klapp på skulderen. Scandic har vært fantastisk modige som turte å tenke så utradisjonelt, sier rådgiver Trygve Lorentzen.

Scandic fikk hjelp til PR- og kommunikasjonsarbeidet fra Concept Communication.

Prisutdelingen foregikk på New York Marriot Marquis 28. januar.