Blodfansen skapte One Direction-kampanje

11 jenter i alderen 13-19 var driverne bak lanseringskampanjen til den snart premiereklare One Direction-dokumentaren «This Is Us».

Utstyrt med et minimalt mediebudsjett og i tett samarbeid med UIP, OMD og Resolution, sto de unge tilhengerne for både ideer og utførelse. Jentene ble håndplukket gjennom en analyse på sosiale medier som ble utført av Resolution. 

Ingen kjenner 1D bedre

Analysen kartla personene som hadde skrevet mest om 1D og samtidig hadde stor rekkevidde eller et høyt antall followers. Innsikten var basert på at «ingen vet mer om 1D enn deres egne fans, og de er dermed også best skikket til å produsere det mest relevante og engasjerende innholdet». Tilhengernes utrettelige skriverier om gruppen i sosiale medier er en av hovedårsakene til at gruppen har blitt så store. 

På workshop-en ble det skapt et One Direction «This Is Us»-styre, hvor det ble utvekslet ideer og planlagt hvilke aktiviteter som skulle gjennomføres under kampanjen. Det ble produsert poster og konkurranser til promotering i sosiale medier som Facebook, Twitter og Instagram. 

Samtidig utviklet OMD i samarbeid med Fanbooster en egen konkurranse der man gjennom å dele traileren ble med i trekningen av One Direction-relaterte premier. Etter et døgn var det allerede blitt generert mer enn 22.000 visninger av denne.

Egne nyhetssendinger

Gjennom et samarbeid med NRJ fikk alle jentene anledning til å komme med «dagens nyhet» om One Direction. Disse innslagene sendes daglig på radio frem til premieren 6. september. 

Hele kampanjen blir dokumentert av OMD/Resolution gjennom tracking av relevante hashtags i sosiale medier, data fra aktiviteter på Facebook, samt antall deltakere og visninger som genereres fra konkurransen. 

For øvrig: «This Is Us» er regissert av ingen ringere enn Morgan Spurlock («Supersize Me»).


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.