HTC utfordrer Samsung med Iron Man på laget

Skuespilleren Robert Downey Jr. fronter en rekke humoristiske reklamefilmer i en kampanje med milliard-budsjett.

38346 29205 original

Taiwanesiske HTC var for noen år siden en av de viktigste maskinvare-spydspissene i Android-systemet, men har siden, som de fleste andre smartelefonfabrikanter, blitt fullstendig satt i skyggen av gigantene Samsung og Apple. Selskapet som tidligere hadde «Quietly Brilliant» som slagord ser endelig behovet for å bli mer høylytt, kommunikasjonsmessig sett.

Det er teknologibloggen Techcrunch som melder at HTC nå satser på et comeback ved hjelp av Robert Downey Jrs kjente fjes og internett-vennlige humor.

Foreløpig har selskapet kun sluppet en teaser-film (som du ser i mediespilleren) fra «Here’s To Change»-kampanjen, som slippes på YouTube 15. august, og som skal følges opp av kino- og TV-reklame. I utgangspunktet skal kampanjen rette søkelyset mot HTC som merkevare, ikke på særskilte smarttelefon-modeller.

Som teaseren avslører, går mye av humoren på å fylle bokstavordet HTC med ny mening: «Humoungous Tinfoil Catamaran» blir fulgt opp av løsninger som «Hipster Troll Carwash» og «Hold This Cat», ifølge Engadget, som også melder at kampanjen skal vare «mellom 24 til 36 måneder, delt opp i tre forskjellige faser».

Byrået bak heter 171.