Santander til DDB

Etter en større byråkonkurranse har Santander Consumer Bank AS valgt DDB Oslo som ny byråforbindelse.

38287 9e732 original
DDB og Santander i skjønn forening: Hege Østmo, Synnøve Nystuen, Terje Lien Johansen, Felicia Constant, Anna Berndtsson, Joachim Bjørndahl, Carina Llado, Julian Hagemann, Tore Haugum og Nina Nordby.

Santander tilbyr kredittkort, forbrukslån og er Norges største aktør innenfor bil- og fritidsfinansiering.

– Frem til i dag har hver enkelt forretningsenhet i Santander Norge jobbet frem egne kommunikasjonskonsept og løsninger, med bruk av ulike byråer, og markedsføringen har i stor grad vært med fokus på salgsutløsende effekter. Vi har i liten grad kommunisert «hvem» Santander Consumer Bank er i Norge, sier markedsdirektør Hege Østmo.

– Men etter at vi nylig gjennomførte et omfattende merkevareprosjekt ble det tydelig for oss at det var på tide å utvikle en mer helhetlig kommunikasjonsplattform. Etter en runde hvor flere av Norges ledende byråer deltok, falt valget på DDB Oslo

Ifølge Østmo presenterte DDB de beste forslagene og hadde den beste forståelsen for bankens utfordringer.

– Vi likte hverandre rett og slett svært godt, fortsetter hun.

– Det er veldig spennende å være i DDB om dagen, og vi er spesielt fornøyde med å ha blitt valgt av en kunde med så tydelige og spennende ambisjoner som Santander har, sier rådgiver Terje Lien Johansen i DDB Oslo i en melding.

Bankkunde nr. 2

DDB har allerede Nordea på kundelisten. Men Johansen forklarer at det ikke oppstår noen konflikt i byrået som følge av at byrået med dette får to banker.

– Nordea er kunde på nordisk nivå, gjennom en konto som styres fra Stockholm, og kundeforholdene er avklart både med Nordea og Santander. I tillegg opererer vi med separate team og har helt vanntette skott, for sikkerhets skyld, sa Johansen til Kampanje på mandag.

Teamet som skal jobbe med Santander er rådgiver Terje Lien Johansen, prosjektleder Carina Llado og det kreative teamet Joachim Bjørndahl og Julian Hagemann.