IKEA: Slår et slag for hverdagstundene

IKEA-katalogen 2014: Årets IKEA-katalog setter fokus på kjernen i et godt familieliv og slår et slag for hverdagsstundene. Derfor oppfordrer IKEA nordmenn til å ta stunden tilbake.

38296 cd670 feature
38297 63b3d original
38298 3b891 original
38299 79358 original

En fersk undersøkelse gjennomført av Respons Analyse på oppdrag fra IKEA, viser at nordmenn sliter med å strekke til og at de også har dårlig samvittighet for det. En av fire med barn sier at de opplever et stort forventningspress fra omgivelsene for å leve opp til idealet om den «perfekte familie».

– IKEA-katalogen 2014 demonstrerer at det er de små stundene som teller. Stundene som skjer sammen med andre mennesker, når vi minst har planlagt for dem, er de vi liker aller best. Vi har jobbet spesielt med å utvikle familiesmarte løsninger som legger til rette for de vanlige stundene i hjemmet, slik at man alltid kan hente energi hjemme hos seg selv, hvor fullt det enn måtte være av barn, venner, foreldre, slektninger og kjæledyr, sier Siv Elizabeth Egger, kommunikasjonsrådgiver i IKEA Norge.

Skandinavisk stil

Årets IKEA-katalog setter familielivet og de hverdagslige stundene i søkelyset. Hjeminnredning skal forsterke og tilrettelegge for disse stundene og høstens trend er derfor ikke noe unntak: En kombinasjon av funksjonell, skandinavisk stil, med gamle klassikere i ny drakt og grønt tilbehør.

#tastundentilbake

For å inspirere flere til å ta stunden tilbake, har IKEA satt i gang et prosjekt i sosiale medier som skal dokumentere helt vanlige stunder i hverdagen. Prosjektet foregår på Instagram under #tastundentilbake. IKEA oppfordrer alle til å delta i prosjektet ved å dele bilder av sine egne stunder og hashtagge bildene med #tastundentilbake til inspirasjon, nytte og glede for andre.

Verdens største trykksak

IKEA-katalogen er verdens største trykksak. IKEA-katalogen 2014 ligger snart i postkassen til mer enn 1,3 millioner husstander i Norge og blir lest av over 400 millioner mennesker over hele verden. Årets IKEA-katalog kommer ut på 30 ulike språk, i 66 versjoner og i 44 land.