Danser på egen grav
The last supper: MediaFront legges ned, men ikke uten en siste fest.
Slik tar digitalbyrået MediaFront avskjed med sin egen bransje, i en invitasjon sendt ut i dag:
Norges lengstlevende digitale reklame- og designbyrå går inn i historien, og det gjøres med en heidundrendes fest. Hele bransjen inviteres til Månefisken ved Akerselva.
MediaFront ble etablert i 1996 som en uredd og utforskende forkjemper for det da nye mediet internett og digital design. Allerede i 1999 var de representert som første norske byrå i cyberkategorien i Cannes, og byrået er fremdeles det eneste norske byrået som har vunnet Grand Prix i Cannes cyber. I 2008 ble MediaFront kåret til verdens 14. beste digitale reklamebyrå i Gunn report.
Gjennom 18 år har noen hundre mennesker jobbet i byrået, og 16. desember inviteres alle tidligere mediafrontere, venner, konkurrenter og hele bransjen til en siste kule i regi av MediaFront.
Se invitasjon og meld deg på her.
Nekrolog MediaFront 1996 – 2014
Billions of pixels
Some million ideas
Thousands of projects
A few hundred amazing mediafronters
18 digital years
Been there, tried a lot, done that
No fear, no regrets, no mediocre
Grateful for all good cooperation
Thankful to have meant something
Peace, love and hasta la vista, comrades
We`ll meet again