Høyskolen Westerdals velger Trigger

Trigger blir ny samarbeidspartner når Westerdals nå skal starte jakten på neste års studenter.

Westerdals Høyskole har høye ambisjoner for fremtiden. Målet er å utvikle og styrke posisjonen som en høyskole for profesjonsutdanninger innen kreative kommunikasjonsfag. For å rekruttere de mest kreative hodene til sine studieretninger, har de nå inngått et samarbeid med Trigger. 

– Trigger ble valgt fordi Høyskolen Westerdals ønsket seg et byrå som forstår at god kommunikasjon først og handler om å engasjere og at det er gjennom engasjement vi skaper verdier. Vi leter etter de beste kreative hodene som vi kan utvikle videre og som i fremtiden vil sette dype spor etter seg slik deres forgjengere har gjort og fortsatt gjør, sier Vibecke Osfoss, markeds- og kommunikasjonssjef hos Høyskolen Westerdals. 

Samfunnsoppdrag

Hos Trigger er forventningene og ambisjonene for samarbeidet med Høyskolen Westerdals store.  

Bente Kvam Kristoffersen

– Å få jobbe med Westerdals Høyskole er en oppgave alle som jobber med kommunikasjon og markedsføring i Norge drømmer om. Det er et samfunnsoppdrag som er viktig for både oss og resten av bransjen. Det handler tross alt om å rekruttere de beste menneskene, slik at fremtidens kreatører blir så gode som mulig, sier Bente Kvam Kristoffersen, konsulent og teamleder i Trigger.

Blir fulgt med argusøyne


Westerdals Høyskole har helt siden starten i 1965 fokusert på at skolen skal fungere som et springbrett for arbeidslivet for unge kreatører. Svært mange av de største profilene i kreative bransjer har sin bakgrunn fra nettopp Westerdals.

– Vi vet at hele bransjen følger med på hva Westerdals gjør med argusøyne, fordi svært mange har gått på skolen selv. Derfor er interessen rundt Westerdals rekrutteringskampanjer alltid stor. Nå ser vi virkelig frem til at våre løsninger blir gjenstand for debatt, og forhåpentligvis mest ros. Vi gleder oss enormt, sier Kvam Kristoffersen. 


Kommentarer

Finn Knudsen

Ansatt i TRY

3 år, 11 måneder siden

Det er et paradoks at det byrået som har levert desidert dårligst kreativt sett gjennom tidende skal rekruttere folk som skal bli kreative.

Håkon Rakeng

Tekstforfatter i Making Waves

3 år, 11 måneder siden

Er dette en uttalelse fra DDB Oslo?
Kreativt.

Finn Knudsen

Ansatt i TRY

3 år, 11 måneder siden

jeg snakker nok ikke på vegne av DDB. Det er kun min personlige mening

Finn Knudsen

Ansatt i TRY

3 år, 11 måneder siden

Og bare for å være tydelig på det også , så argumenterer jeg ikke for at Westerdals skal kjøpe kommunikasjonen sin av DDB.
Personlig mener jeg Westerdals burde kjøpe markedskommunikasjonen sin hos et av de ledene byråene i Norge, som pt. Er Try eller SMFB.

Håkon Rakeng

Tekstforfatter i Making Waves

3 år, 11 måneder siden

Jeg tror flere enn Try og SMFB kan være i stand til å lokke en villig målgruppe til å søke på Westerdals.

Finn Knudsen

Ansatt i TRY

3 år, 11 måneder siden

mye mulig, men å velge et byrå som ikke har laget en eneste bra kreativ kampanje er fremdeles til å promotere en kreativ skole er fremdeles paradoksalt

aleksander Hoel

i Høyskolen Kristiania

3 år, 11 måneder siden

Håper og tror ikke at Westerdals velger et byrå som er "mest kreativt". Tror Westerdals velger det byrået som får fram budskapet best, slik at gode kreatører begynner på skolen. En kreativ kampanje er ikke alltid beste utvei om det også skal generere salg.

Og bør ikke poenget for et byrå være å vise fram hvem som går der og alt det kreative studentene gjør og lærer seg, istedenfor å være et byrå som skal selv hevde seg ved å slå seg på brystet med Westerdals som kunde?

Markus Lind

Kreativ Leder i Good Morning

3 år, 11 måneder siden

Å omtale kreativitet på den måten du gjør nå Aleksander, er å fremstille oss alle som en gjeng sirkusartister som drar ting opp av hatten uten mål og mening. En kreativ kampanje et nettopp det motsatte; å skape salg VED HJELP av kreativitet, ikke på tross av det.

aleksander Hoel

i Høyskolen Kristiania

3 år, 11 måneder siden

Det var ikke jeg som begynte :)

"det byrået som har levert desidert dårligst kreativt sett"

Sånn som Trigger blir framstilt så virker det som at de nettopp får tyn for å mangle denne hatten du sikter til, ikke manglende salgsutløsende kampanjer.

Om Finn mener at de har dårlige kreative ideer, OG gjennomføring, utløsende salg etc. så beklager jeg. Men her synes jeg debatten fikk en uheldig vinkling ved at Westerdals hadde valgt feil byrå fordi de valgte noen som ikke var gode til å finne på ting. Eller "levert" som er ordet Finn bruker. Og da regnet jeg med at det var reklamepriser han siktet til.


Markus Lind

Kreativ Leder i Good Morning

3 år, 11 måneder siden

Prøver ikke å "ta deg" altså, er bare veldig opptatt av begrepsforvirringen rundt "kreativitet" og synes diskusjonen er interressant. Som sagt så er jo kreativitet et middel (og ikke et mål i seg selv) som brukes for å oppnå resultater. Når opptråtte stier ikke lenger fungerer så må man finne på noe nytt. Og det er vel her kritikken mot Trigger ligger så vidt jeg har klart å dekode det; Finner de på noe nytt eller bruker de enklest vei ut? Og handler den blesten de har skapt mer om dem selv som byrå eller om resultatene og endringene de faktisk har skapt for sine kunder? Og sist men ikke minst; bruker de kreativitet til å skape resultat, eller kaster de seg på en trend og håper på det beste? Ikke vet jeg, men det er nok her mye av kjernen i kritikken ligger. Ikke om hvorvidt de har vunnet priser eller ikke.

Når det er sagt så har jeg fremdeles stor respekt for den jobben som PR-byråene legger ned i research og strategi og ikke minst kunnskapen de har om det å nå ut på redaksjonelle flater med kommersielt innhold.

Til sist så må det jo nevnes at Westerdals er det nærmeste vi kommer en felles multiplum i reklamebransjen så det er klart det skaper følelser når de velger seg det byrået som skal forvalte kommunikasjonen deres videre. Personlig digger jeg at det endelig skjer noe på KF :)

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.