Norsk Tipping valgte Dinamo

Sisteleddet er et av Norsk Tippings største satsningsområder i 2014.

40822 90b7d original
Rita Helgesen (Norsk Tipping), Mattis Bentzen, Helen S. Johansen, Unni Rolfsen, Inge Fosseie, Pål Drage og Morten Andresen. Foto: Dinamo

Dinamo har fått i oppdrag fra Norsk Tipping å utvikle et nytt overordnet kommunikasjonskonsept, samt redesign av utvalgte spillkort for Spill i Kasse (SIK). SIK er en fellesbetegnelse for Norsk Tipping-spill som er tilgjengelige i kassa i utvalgte dagligvarekjeder.

– Vi ønsker å utvikle et kommunikasjonskonsept for SIK som er noe mer enn bare taktisk opplæring og som tar kunden og kanalen på alvor. Vi vet at det å handle dagligvarer i stor grad handler om å komme seg raskt inn og raskt ut igjen og i dette landskapet må vi få frem hverdagsdrømmen om de store premiene og synliggjøre at den faktisk kan bli oppfylt i dagligvarekassa hvis du husker å spille Spill i Kasse, sier kundeansvarlig konsulent Helen S. Johansen i Dinamo.

– Vi ønsker at kunden skal forstå hva SIK er, og hvor utrolig enkelt det er å spille. SIK muliggjør på en enkel og hendig måte «drømmen om den store premien».

Hvorfor Dinamo?

– Dinamo fikk oppdraget fra Norsk Tipping blant annet på bakgrunn av arbeidet de har gjort for Eurojackpot, hvor de viste i praksis at de tok sisteleddet på alvor. Eurojackpot har i dag en god synlighet i Spill i Kasse, samt at det blant annet ble kåret til den beste lanseringen i Narvesen første kvartal 2013, sier Rita Helgesen, merkevarekonsulent i Norsk tipping

Teamet som skal jobbe med Norsk Tipping SIK er det samme som også jobber med Eurojackpot: kreativt team Morten Andresen og Mattis Bentzen, formgiver Inge Fosseie, prosjektleder Unni Rolfsen og konsulent og kundeansvarlig Helen S. Johansen.